href='http://dl.glitter-graphics.net/pub/1008/1008951xbh88shb03.gif' rel='icon' type='image/x-icon'/>

Tuesday 27 November 2012

Aura Maya






AURA MAYA - BEAUTY SKIN CARE
Dihasilkan dari bahan-bahan yang selamat:

Hamamelis Virginiana L: Tumbuhan perdu yang biji-bijinya dapat menghaluskan kulit dan kandungan zatnya dapat menyembuhkan peradangan.
Ganoderma Lucidum: sejenis keluarga cendawan; selalu disebut sebagai Raja Cendawan, cendawan merah (Lingzhi) yang dikenal sebagai nutrisi terbaik untuk memperbaharui sel-sel di dalam tubuh dan dapat mencegah penuaan awal.
Malaleuca Alternafiola Extrace: tumbuhan yang menyerupai rumput ini adalah tumbuhan yang sangat efektif untuk menggantikan sel-sel kulit mati. (tu yg bila pakai kita rasa merenyam2 tu..tinda balas bahan ini dgn sel kulit)
Mineral Oil: pelembab alami yang membantu melembutkan dan menegangkan kulit, juga sebagai zat yang membuat kulit fresh sepanjang hari.


Kegunaan:

1) Melembabkan, memutihkan, dan mencerahkan kulit wajah.
2) Membantu menyamarkan noda hitam.
3) Menyamarkan & sekaligus menghilagkan jeragat
4) Mensekatakan tonne kulit
5) Menaikkan seri wajah
6) Menyamarkan ;fine lines' dan memperlambat tanda-tanda penuaan awal.
7) Mengecilkan pori-pori secara berperingkat (slowly).


CARA PENGGUNAAN

Untuk 3 Hari Pertama
1.Sabun dipakai 3 hari berturut-turut, hanya menggunakan sabun saja..!! ini untuk meneutralkan kuliit wajah dari penggunaan kosmetik-kosmetik sebelumnya (jika ade menggunakn produk ex : tia amelia, SKII, and so on..)
Jika tiada menggunakan sbarang produk pnjagaan lain sebelum ini, anda sudah boleh memulakan pakai sabun cuci muke, krim siang & krim mlm spt biase.
*DILARANG MENGGUNAKAN MEKAP, BEDAK BABY JOHNSON & SEBAGAINYE
*STOP MENGGUNAKAN SEBARANG PRODUK MUKE LAIN DAN TONER MUKE

Hari ke 4 - hari ke 14
1. Cuci muka dgn sabun pencuci kemudian keringkan muka dgn menekap2 muke mnggunakan tisu atau towel. Jangan terlalu kering krn ia akan menjadi kesat sewaktu menyapu cream. Jadi lpas tekap muke terus pakai cream.
2. Sapukan cream pada wajah secara merata dan nipis secara teratur.
Gunakan sesuai aturan, pada pagi/siang hari untuk cream siang dan malam hari untuk cream malam.
*KRIM SIANG BOLE DISAPU PADA MATA
*KRIM MLM BOLE DISAPU PADA MATA BMULA PADA HARI KE-7
*DILARANG MENGGUNAKAN MEKAP/ BEDAK BABY JOHNSON & SEBAGAINYE
*STOP MENGGUNAKAN SEBARANG PRODUK MUKE LAIN DAN TONER MUKE

Hari ke 15 dan seterusnya
Sama seperti langkah2 di atas..
Cume hari ke 15 korang da leh stat mekap!! yippie!!
Tahniah kepade mereka yg sahut cabaran utk tidak bmekap selama 2 Minggu..=)


PERHATIAN!!

1. Usaplah wajah dengan lembut saat menyapu cream pd wajah, jangan digosok dgn kuat pada saat mencuci wajah dengan sabun.
2. Di awal penggunaan Aura Maya, anda dinasihatkn supaya jangan memakai sebarang mekap xkira la bedak tabur / compact juga baby johnson selama 2 MINGGU untuk mengelakkan percampuran bahan kimia lain dgn AM.
3. Hindari wajah dari sengatan matahari terlalu lama.. kalau sekejap2 xpe.. ye la.. matahari sekarang ni x bagus kecuali matahari di awal pagi.. ada vit E.. jgn tadah je muka kat matahari :).
4. Jangan berenang selama awal perawatan. Sebab dlm kolam renang ada sejenis bahan kimia yg boleh menyebabkan skin burn.. ala2 mcm mandi laut juge la.. :) selain klorin.
5. Pada masa tempoh Aura Maya nak serasi ngan skin (biasanya pd hari ke-4 hingga hari ke-8) jika kulit memerah dan terasa gatal merenyam.. adalah normal kerana kulit wajah sedang mengalami penyingkiran sel kulit mati.
6. Jangan memakai produk muke lain sewaktu memulakan pgunaan AM. Ditakuti ade p'campuran bahan kimia antara AM dan produk lain. (kalau bole focus la pd yg 1 ok..=)
7. Jangan memakai toner! Cukup pd pgunaan sabun pncuci, krim siang n krim mlm AM SAHAJA..


CARA PEMAKAIAN UNTUK MUKA BERMASALAH :

Cara pakai bg kulit berjerawat:
1. Kulit berjerawat, bersihkan wajah dengan sabun lebih kerap. Mungkin waktu nak smbahyang magrib tu cuci dulu muke dgn sabun.. kemudian selepas solat isyak, bole la dicuci muke sekali lagi.
2. Diikuti pakai krim mlm/siang mengikut waktu.
(Perlu diingat selepas cuci muka anda perlu terus memakai krim utk mengelakkan muke menjadi kering)


CATATAN PENTING :

Ini adalah adunan doktor yang dijual secara direct selling. So xde jual kat kedai2.. krim2 di bancuh mengikut order. (HANDMADE)
Sudah diteliti di makmal universiti bahwa produk ini BEBAS Mercury & Hidroqinoin .

Sudah ramai yg mencuba & mmg terbukti berkesan, memang nyata berbeza!

Set datang dlm 2 iaitu :
1. Trial Set
2. Full Set / Normal Set

TRIAL SET
Mengandungi sabun separuh bulatan 15grm, krim mlm 7grm, krim siang 7grm
Bole tahan sehingga SEBULAN (Tapi bergantung pd cara penggunaan kita juga ya)

FULL SET / NORMAL SET
Mengandungi sabun bulat 30grm, krim mlm 15grm, krim siang 15grm
Bole tahan sehingga 3 BULAN (Tapi bergantung pd cara penggunaan kita juga ya)


PENGGUNAAN SET INI DAN FUNGSINYA

Tips Pengunaan Sabun
Agar sabun tidak cepat habis, disarankan (TIDAK WAJIB) untuk memotong sabun menjadi 12 bahagian utk set biasa.. 6 bhg utk set trial. Untuk kulit berjerawat sering-seringlah mencuci muka dengan sabun ini. Best!!.. sabun ni ada kandungan vit C.

Cream Wajah
Dipakai lengkap setelah memakai sabun selama 3 hari. Cara pakainya setelah cuci muka dengan sabun algae vit c dan ditekap dgn towel atau tisu muke (jangan terlalu kering) maka gunakan cream dengan lembut ke wajah. Beri titik-titik di dahi, pipi, dagu dan hidung lalu ratakan dengan lembut. Jangan digosok seperti mencuci muka dengan sabun
Utk mengelakkan kontra leher dan muke, ape salahnya pakai kt leher sekali. Mesti xnk kan muke gebu tp leher berdaki.. hehe

Berbahaya atau tidak?
Cream Aura Maya ini dibuat dari bahan-bahan alami. Bahan-bahan tersebut seperti Aloe Vera, Jamur Ganoderma (Lingzhi), kunyit, Sengkuang, Temulawak dan Rumpai laut, dan sama sekali tidak menggunakan MERCURY atau HYDROQINOIN.


CARA AURA MAYA BERTINDAK..

Kulit wajah kita sering terdedah kepada pencemaran maka yang bersih menjadi kusam, pori-pori besar dll. Algae berfungsi untuk mengembalikan kulit wajah kita ke bentuk aslinya, selain itu algae juga memberikan efek segar dan tegang disebabkan oleh kandungan vitamin C yg ada padanya.

Kulit Berjerawat
Penyebab kulit kita berjerawat berbeza2. Ada yang kerana faktor hormon, kerana haid atau hamil, ada yang disebabkan stress ada yang kerana faktor dari luar seperti keadaan kulit yang rosak. Dengan Algae faktor luar dapat dikendalikan agar kulit semakin bersih dan bersinar...

Jeragat
Ada beberapa macam jenis jeragat, kerana faktor gen, faktor usia, kesalahan pakai kosmetik, kerana matahari, bekas jerawat atau luka atau cacar. Yang boleh dihilangkan dengan perawatan kosmetik luar adalah jeragat yang masih berada dalam kulit lapisan luar (epidermis). Jeragat di lapisan kulit dalam (dermis) sulit untuk dihilangkan tapi warnanya akan pudar secara beransur2. InsyaAllah dgn izin Allah..

Perlu berterusan ke pemakaian Aura Maya ni?
Jawapannya:
Tidak semestinya, jika stop penggunaan, tak akan ada effect negative cuma jika kita stop menjaga muka.. skin akan kembali kpd warna asal.. sbb sel kulit mati akan balik semula pada skin yg menyebabkan skin jd kusam semula.. . Hasil maksimum perawatan biasanya seawal 7 hari. Paling lambat dalam 1 bulan mengikut jenis kulit, namun effect cerah dari pemakaian Aura Maya boleh dilihat pada minggu pertama pemakaian. Rasakan perbezaan ketika anda merawat kulit dengan Aura Maya dan product lain.. :-)

Effect Matahari
Di awal perawatan tidak disarankan terdedah matahari terlalu lama, jika pekerjaan anda di luar, disarankan menggunakan topi atau pelindung lainnya. Kerana pada saat itu kulit wajah sedang tipis dan sensitif kerana penggantian sel kulit lama dengan yang baru. setelah perawatan selesai 1 bulan maka hal itu tidak menjadi masalah lagi...

Pemakaian kosmetik seperti bedak dll
Di awal perawatan jangan memakai kosmetik apapun. Setelah 2 minggu perawatan baru la bole bermekap seperti biasa. Dari pengalaman saye sebelum mgunakan AM, bile bpeluh mekap akan bcapuk.. hodoh betul..huhu..
Tp selepas menggunakan AM, makin bpeluh makin licin kulit saye.. =)

Masa jangakahayat produk ini adalah dalam tempoh 5 bulan setelah di buka

Untuk mendapatkan harga dan membuat order, sila inbox fb sy atau email ke ekinsnadia@hotmail.com..

Cara pembayaran melalui akaun maybank..

Terima kasih kerana meluangkan mase membaca info tentang Aura Maya..

BERHATI-HATI DGN BARANGAN TIRUAN & EXPIRED.. !!!!

No comments:

Post a Comment